先日のレッスンは教室を離れてキッチンへ。お母さんが毎日ベイキングをしていたというDawson先生の指導のもと楽しいパンケーキ作り。
へぇ〜!こんなにして作るんだぁ。フライパンが結構重いね。
トッピングをしておいしそう〜!!
きゃ〜っ!Don't take my picture!
期間:2011-2012年前期後期Period: 2 consecutive semesters; Spring and Fall 2011-12
調査参加者:新潟県立大学2年生222人Participants: 222 second year Nigata Prefectural University students.
調査前後し使用されたテスト:Q-Lex語彙認識スピードテスト TOEFLテストPre and Post Tests used: Q-Lex item (word) recognition speed test. TOEFL language proficiency test.
使用したカリキュラム:生徒受講時間230時間、40時間分の課題Shared Curriculum: 230 hours of classroom instruction plus 40 hours of assignments.
実験群変数:147人が共通のカリキュラムを受講し1日に 10分Word Engineで学習Experimental group variable: 147 students studied the shared curriculum and used WordEngine about 10 minutes per day.
対照群:75人が共通のカリキュラムを受講しWord Engineは使用していないControl group: 75 students studied the shared curriculum but did not use WordEngine.
対照群:語彙認識スピードは上がらなかったSummary of Q-Lex Findings: Q-Lex試験の結果
Control Group: Item recognition speed did not increase.
実験群:テスト前より語彙認識スピードが5倍になったExperimental Group: Item recognition speed increased 5 times over pre-test level.
対照群:TOEFLテストの結果が33点上昇Summary of TOEFL Findings: TOEFLテストの結果
Control Group: TOEFL scores increased 33 points on average.
実験群:TOEFLテストの結果が48点上昇。(対照群より45%高い)Experimental Group: TOEFL scores increased 48 points on average. (45% higher than control). However, score increases for Intermediate and Advanced learners were much higher than 45%. See chart below.